joi, 3 mai 2007

Se pare ca Basescu poate fi demis cu jumatate plus 1 din participanti la referendum

Conform Curtii Constitutionale este legala modificarea din lege care prevede ca presedintele sa poata fi demis cu jumatate plus unu din votanti si nu cu jumatate din voturile celor cu drept de vot.

Ce parere aveti ?

Eu zic ca e o decizie normala. Pentru ca nu a fost ales cu jumatate plus unu din cei inscrisi pe listele de vot ci din cei care au participat la alegeri. Haios este ca astfel eu cred ca decizia de astazi il va ajuta intr-un fel pe Basescu pentru ca acum va putea sa ii mobilizeze la vot pe cei care nu veneau la vot pentru ca stiau ca se duc degeaba fiind practic imposibila demiterea

4 comentarii:

Dan Nita spunea...

Aa, si sa nu uit - ura - o sa avem si campanie electorala pe bune - ca pana acum a fost un fs :)

Anonim spunea...

Haios sau nu, legal sau nu, coruptii romaniei fac tot posibilul sa se descotoroseasca de Basescu. Ar fi in stare sa voteze ca daca exista cel putin un vot negativ la adresa presedintelui suspendat sa se tina cont doar de acel vot.
Sunt convins ca, si dupa toate modificarile suferite de legea referendumului, Basescu nu va fi demis!

Dan Nita spunea...

Si eu sunt convins ca nu va fi demis - dar la fel de convins ca aceasta modificare este atat logica cat si morala si legala

Anonim spunea...

Eu as mai semnala un aspect deosebit de grav legat de ceea ce generic putem numi "contencios electoral". Biroul Electoral Central poate produce acte prin care da interpretari legislatiei in domeniu, precum si acte cu caracter administrativ. Din pacate pentru sistemul democratiei romanesti nu avem proceduri pentru ca aceste acte sa le atacam in contencios electoral, controlul instantelor judecatoresti fiind de facto extrem de limitat in acest domeniu. De facto se largeste sfera finelor de neprimire si, asa cum s-a intamplat in alti ani in care Biroul Electoral Central a functionat, actele adoptate de aceasta institutie publica nu puteau fi atacate in nicio instanta de contencios intrucat pe de o parte nu avem prevederi explicite in acest sens, iar pe de alta parte instantele sesizate de cele mai multe ori si-au declinat competenta... neindicand in competenta cui se afla solutionarea respectivelor cauze. Ma refer in primul rand la situatia in care s-a aflat in anul 2004 Uniunea Civica Maghiara si Asociatia Ofensiva Tinerilor, aceste doua structuri avand in prezent dosare pe rol la Curtea Europeana a Drepturilor Omului. Mai mult, sa nu neglijam faptul ca Biroul Electoral Central este o institutie efemera, ea se desfiinteaza o data cu validarea si publicarea in Monitorul Oficial a rezultatelor referendumului. Or, o actiune indreptata impotriva unei hotarari a BEC risca sa ajunga in situatia absurda ca la primul termen sa se constate ca parata BEC nu mai exista din punct de vedere juridic. Vorbesc de posibilitati care datorita inexistentei unor prevederi suficient de clare si existenta unei practici trecute contrare celor mai elementare principii de drept lasa loc ca solutia sa depinda intro nepermis de mare masura vointei politice si nu, cum ar fi fost firesc, exclusiv juridicului. Daniel Nita, consultant asociatia OFENSIVA TINERILOR