luni, 14 mai 2007

Festivalul Eurovision

Am urmarit festivalul de la Eurovision de sambata - de obicei nu ma uitam special la asa ceva pentru ca nu imi placeau majoritatea pieselor cantate - asta e, stiti cum e, gusturile nu se discuta. Dar socat pozitiv de castigatorii de anul trecut + de cele cel putin 4 melodii care au mai fost super m-am uitat anu asta.

Hm, sunt dezamagit - nu ca ai nostri nu au reusit ceva mai bine - piesa putea foarte bine sa castige concursul daca era in alt an. Sunt dezamagit de modul de votare - pai Rusia ar putea sa vina cu orice piesa ca oricum iese in primele trei si la fel si tarile din spatiul ex-iugoslav. Bine, acest lucru a fost si in favoarea la ai nostri cu voturile din Spania, Moldova si Israel da` nu mi se pare nici corect si nici incurajand popularitatea concursului. Trebuie cred gasita o solutie ca formatiile selectate sa nu mai reprezinte tari pentru ca altfel se va perpetua acest sistem.

Cat despre piesa serbiei sincer credeam ca o sa fie alaturi de cea engleza pe ultimele locuri - cred ca pe langa voturile ex-iugoslavilor a prins si voturile tuturor celor care au fost suparati pe Lordi anul trecut si acum au cautat o piesa "cuminte" ca sa recucereasca Eurovisionul. Da asa de cuminte e piesa ca pe bune daca imi vine in cap acu. Pacat ca o piesa care nu spune nimic - nu neg calitatile vocale - si care se va pierde in neant castiga.

Mie mi-au placut cea a Finlandei - mi s-a parut o combinatie reusita intre Nightwish si Roxette -, a Frantei - super haiosi francezii si misto piesa -, a Letoniei - cu tenorii -, cea a Ucrainei - si astia haiosi- + cele din Ungaria, Moldova - totusi aici o instrumentatie mai puternica nu strica -, a Belarusului - unde aici trebuia o voce mai grava si cred ca rupea.

3 comentarii:

Anonim spunea...

nush cat de fain fu euroviviz-ul de anul trecut....dar cred ca domnisoarele au atras publicul frumoase si mumoase toate anul acesta nu m-am uitat...sper sa prind o reluare...da ai dreptate nu am idee ce sistem de votare ar trebui sa fie insa cel de acum e clar ineficient...la o adica si noi votam moldovenii chit ca englezii nemtii sau orice alta natie ar fi avut o piesa mai faina...plus muzica e lipsita de esenta ca sa o menajez...clar ca trebuie sa existe un concurs si pentru aceasta categorie...insa nu unul care sa fie reprezentativ pentru o tara...ar putea fi folosit pentru un studiu sociologic:cat de mult se simpatizeaza populatiile tarilor invecinate si apropiate din punct de vedere cultural

Anonim spunea...

Hai sa vorbim si sa fim seriosi...Ai nostri s-au prezentat foarte bine si cred ca ai remarcat reactia publicului de cind au aparut si lumea a inceput sa scandeze, deci stia melodia. Si dupa ce au terminat au fost aplaudati, mult mai tare decit multi altii sau macar la fel de tare.
Deci hai sa fim seriosi si sa recunoastem ca nu e cazul sa ne mai stresam cu selectia nationala si cu Eurovisionul in general; nu avem ce cauta acolo. Vezi Doamne in fiecare an este cite un trend si s-a ajuns pina acolo incit sa se spuna ca trebuiau si ai nostri sa tina seama de trendul lesbiano-gay de anul acesta si sa se imbrace mai adecvat ! Ridicol repros !
Unii au zis ca trebuia sa ne prezentam cu o balada. Punem pariu ca atunci cistiga o piesa ritmata? - evident din vreo tara ex-Yugoslavia sau ex-URSS. Daca ne prezentam ca Ucraina, ne-ar fi blamat toti si ar fi spus ca e bataie de joc la adresa homosexualilor. Dar Ucraina a fost trendy pt. ca este Ucraina. Noua nu ni se iarta nimic, mai ales calitatea. Ori Todomondo a fost mai de calitate decit multi care s-au clasat inaintea lor.
Sincer, mi-era teama de o concurenta cu adevarat serioasa si chiar daca am incercat sa nu fiu subiectiv si sa nu ma astept nicidecum ca Romania sa cistige, la sfirsitul "concursului" am tras concluzia ca logic ar trebui sa ne situam printre primii zece si nu ma refer la locurile 8-10. Si chiar eram pe locul 5 dupa ce o serie de tari ne-au acordat voturi, chiar daca putine.
Dar chiar vrei sa-mi spui ca nu meritam nici un punct? Si ca de exemplu Turcia a fost mai buna ca noi? Cine si ce era ala de cinta? Si a luat multe note de 10 si 12...
Dupa cum am citit, tarile vestice ar vrea sa se rupa de Eurovision si sa faca un alt concurs, eventual cu USA; in cazul asta noi oricum nu mai incapem niciunde, pentru ca nu suntem agreati nici in vest, nici in est.
Iar votul regional e clar, nu e un fix de-al nostru, pentru ca se aplica si in cazul Romaniei si Moldovei, si noi ne acordam reciproc maxim de puncte. Am citit si comentarii ale britanicilor care aveau si ei aceeasi parere despre votul regional si despre inutilitatea participarii Angliei la Eurovision. Dar intre ei si noi este o mare deosebire; si dupa ce ai lor au acupat un loc mai la coada clasamentului, ei au continuat sa-si apere si sa-si laude reprezentantii si melodia, in timp ce noi abia am asteptat sa le sarim la git celor de la Todomondo si sa calcam in picioare cintecul...

Dan Nita spunea...

Absolut de acord - este o practica putin cam naspa sa tot aruncam cu vine candf sistemul a fost cum a fost + intr-adevar reactia salii la melodia noastra a fost excelenta, cred ca una din cele mai bune.

Cam aiurea mi se pare sa se planga vesticii cand de exemplu intre tarile nordice functioneaza aceeasi alianta de voturi - vedeti finlanda, suedia, danemarca etc - ghinionul lor ca sunt mai putine ca cele din spatiul ex-sovietic sau exiugoslav :)

Si eu nu sunt de acord cu comentariile ce au urmat in presa noastra - ca vai gay - blabla. Cu trendul poate sa fie adevarat dar se formeaza instant - cum a fost de exemplu anu trecut cand a castigat lordi beneficiand si de faptul ca a fost singura melodie de genul acela si astfel a beneficiat de un vot concentrat al fanilor genului. Acum cred ca la fel s-a intamplat si cu melodia sarbeasca - bineinteles fara sa uitam voturile tarilor vecine.

Parerea mea ca ar trebui sa ne retragem din acest concurs, la fel cum ar trebui si alte tari si sa se organizeze unul, tot la nivel european dar fara ca formatiile participante sa reprezinte tarile membre + trebuiesc gasite si alte reguli care sa impiedice votul directionat national. Desi inca o data spun, noi am fi dezavantajati pierzand votul sigur al Spaniei, Moldovei si Israelului. Dar asa nu mai merge clar.