luni, 1 ianuarie 2007

Va simtiti mai europeni acum ?

Prima - La multi ani ! - sper sa aveti un 2007 excelent.
A doua, gata cica suntem in UE - bun, sincer va simtiti mai altfel ? Eu am fost aseara la Universitate, ca aproape tot Bucurestiul presupun :), am urmarit jocul de lumini, artificiile - ma asteptam la mai mult la acestea din urma - nu am prea auzit ce au vrut sa transmita Basescu si invitatii, oricum in jur se faceau tot felul de bancuri + nenumarate urari de UE :)) Pe urma spre bar in "Expirat", acolo semnul de integrare erau sticlele de Ursus cu stelutele europene - cam patetic mi s-a parut mie - si dimineata acasa in acelasi oras pustiu la acea ora ca la orice revelion din anii care au trecut. Ceva schimbat nu am simtit - mai ales ca mereu am privit cu mare mare circumspectie chestia asta cu faza ca "europeni" ar fi doar cei din UE - de altfel daca priviti in stirile mele aproape intotdeauna am scos referirea la Europa din surse si am inlocuit-o cu cea de Uniune cum cred ca este mult mai corect.

9 comentarii:

Anonim spunea...

Chiar ar trebui, nu stiu cred ca iti pui niste intrebari asa de doru' lelii.Hai sa ne intrebam mai bine daca europenii au trei maini sau 4 ochi..cat de deosibit s-au simtit ei ca mai au 30 de milioane de "frati" ..in marea familie europeana? Chestia asta cu Europa nu cred ca o simti instantaneu ca un flash,ca o urinare tardiva ura acum ne-am usurat..ce bine e,e mult mai bine ca inainte ?! O sa o observem incetul cu incetul fiecare in felul lui..spre exemplu cei din apropierea vamii spre ungaria au trecut ca la plimbare aseara granita cred ca au simtit ceva ...eu am vazut concentur de la viena si am bagat de seama ca un dirijor a spus ceva de romania si bulgaria..ceva de bun venit ...Acu nu cred ca o sa ne mai creasca ceva asa o excrescenta care sa ne faca sa ne simtim mai europeni...

Anonim spunea...

chestia asta cu europa e o mare peostie.daca nu am trai noi bine pana acum nu ne imbogatim peste noopte ca am intrat in uniune asta e doar o impresie de a noastra
singurul lucru bun e ca s-au desfintat ganitele

Dan Nita spunea...

Nu am pus intrebarea deloc in doru leli :) - dupa ce peste tot vad numa o bucurie oficiala ca "am devenit europeni" am zis si eu sa vad daca sunt singurul care cred ca eram europeni dinainte, cum sunt si sarbii si croatii si bosniacii si albanezii si fratii nostri din Republica Moldova etc.
In ce priveste cetatenii statelor care erau pana acum integrate in UE si sunt mai departate putin de noi geografic chiar nu au nici o treaba ca a intrat Romania in UE. Tu ai avea vreo treaba de exemplu cu croatii daca ai auzi ca peste 10 zile intra in Uniune ?
Nu cred ca treaba cu Uniunea (nu Europa subliniez din nou) este o mare prostie. Nu. Dar sa nu exageram anumite lucruri mai ales ca o alta expresie vad ca este folosita pe toate posturile de televiziune cu totul si cu totul aiurea: "Suntem membrii ai Uniunii cu drepturi depline" !!!!!! - STIRISTI BUNI CITITI PUTIN TRATATUL DE ADERARE :)) cum adica cu drepturi depline ???? Romania are TOATE drepturile pe care le au statele care erau pana acum in UE ?

Anonim spunea...

In ultimele zile nu am facut altceva decat sa navighez pe internet, in incercarea de a descoperii cat mai multe amanunte despre aceasta "fanfara" UE. Surprinzator am gasit multe subiecte de discutie, dar care, dupa parerea mea, nu ma ajuta deloc si nu ma face sa ma simt deloc mai europeana sau mai altfel ca inainte. Singura dferenta pe care noi romanii o vom simti odata cu aceasta integrare, va fi cea din portofel. Se pomeneste de diferite drepturi ale tarilor membre...hmmm..daca ma gandesc mai bine cred ca vom functiona pe acelasi sistem ca in Romania(cea veche, adica inainte de integrare), cand birocratia era, si mai este, in floare, unde aveai obligatii MULTE si drepturi PUTINE, doar ca de data aceasta vom "dansa" dupa cum ne "canta" UE si nu legile romanesti. Aceasta intergare o vom simtii in timp, la fel ca perioada de tranzitie in care Romania se zbate de 17 ani. Vom fi o generatie plina de perioade de tranzitii, crize, schimbari si alte multe episoade din "Twilight Zone". Dar cine stie poate pe cand vom fi si noi bunici vom putea fi si noi mandrii ca suntem europeni (de parca asta m-ar incalzii pe mine cu ceva acum cand sunt tanara). Va doresc numai bine si nervi de otel.

Anonim spunea...

cred ca aveti dreptate

Anonim spunea...

Dane, esti jurist...Nu uita, te rog, ...cu DREPTURI si OBLIGATII depline!!!!

Dan Nita spunea...

Hehehe - nu era expresia mea - era ce auzisem la o grama de emisiuni de stiri de aseara

Anonim spunea...

Am mai scris pe un forum, urarea de "Bun venit in Europa" ar trebui considerata o jignire la adresa natiei romane! Europa nu a apartinut si nu apartine doar "unora" , iar noi n-am coborat acum de pe Luna sau n-am venit din Africa ca sa "intram" acum in Europa! Insa asta ne spune ceva: poate ca mentalitatea de pana acum era ceva de genul; " Europa? Europa suntem noi. Si atat. Ceilalti? Care ceilalti?".
Si imi ridica mari semne de intrebare referitor la modul in care vom fi tratati, chiar daca "am aderat" (fara sa ne intrebe nimeni pe cei 21 de milioane de romani, daca vrem asta sau nu)!
Nu, nu ma simt deloc mai european decat pana acum! Simt insa ca poporul din care fac parte a fost "bagat" in ceva de care nu are deloc habar ce inseamna. De ce nu are habar? Fiindca "asa trebuia" (cu mare probabilitate)!
Si nu s-a organizat referendum, intrucat, ori parerea poporului nu mai are importanta in "uniune", ori s-a dorit evitarea (poate) a unui "NU" ca cel din alte tari europene! Suntem prea importanti ca piata de desfacere si altele asemenea ca sa se fi riscat un posibil "NU" in cazul unui referendum? Nu stiu (dar banuiesc).

ariadna spunea...

Dupa ce voi vedea ce se alege de procesul meu de doua parale, asa bine judecat incat s-a...casat,dupa 2 ani si vreo 300 pagini cu probe INVIZIBILE pt dnii si dle magistrati, la care m-au impins (la proces) autoritatile statului care nu au vrut sa faca ceea ce era de competenta lor si sa ia masurile pe care legea le permitea sa le ia pentru "indreptarea pacatosilor"(pacatosii platesc, prostii defileaza cu steagul dreptatii in spinare si se trezesc daramati de greutatea lui), ...doar atunci va pot raspunde, domnule Dan Nita.

Pana atunci, ma bucur ca v-am gasit, domnule COGITOERGOSUM, va promit sa va mai caut; pana atunci,va anunt ca astazi nu am putut citi in romaneste pe youreurope...maybe too early...