vineri, 5 ianuarie 2007

Umilinta peste Prut

Am facut liceul la Spiru Haret asa ca de obicei treceam pe langa ambasada americana in fiecare zi cand ma duceam la scoala. Tin minte si acum cozile imense de solicitanti de viza pentru SUA. Era o bataie de joc la adresa romanilor combinata cu umilinta fara margini. Urat, nu cred ca as fi intampinat chiar cu o strangere de mana un american daca il vedeam atunci.
Anii au trecut si cozile s-au mutat in fata ambasadelor Spaniei si Italiei, si acolo acelasi sentiment ca esti luat de sus si pus intr-o pozitie umilitoare.
Acum din pacate iata-ne si pe noi pusi in situatia de a schimba locul in cazul Republicii Moldova. OK, inteleg, am intrat in UE trebuie sa aplicam aceleasi reguli cu tarile terte ca si celelalte state membre, dar nu pot sa nu am un sentiment amar cand am vazut ce se intampla la ambasada noastra de la Chisinau. Chiar nu era de asteptat ca dupa sarbatori sa se intoarca in Romania cei care vin la scoala ?
Ma uit la reactia MAE roman, ei zic ca au facut tot ce puteau. Hm. Si atunci unde e vina pentru cozile de acolo ?
Colac peste pupaza nu este problema acum numai de vize, si legaturile comercialeau primit pe moment o legatura datorita intrarii in UE. Ce facem ? Exista totusi o strategie atat a noastra la nivel national cat si la nivel bilateral cu Moldova, sau la nivel multilateral in UE ? Sper ca da.

Pentru a citi articolele de la revista presei cu privire la situatia de la Chisinau apasati aici.

4 comentarii:

PAZNICUL spunea...

vechiul proverb romanesc spune: "frate-frate da branza-i cu bani". Probabil ca nu este cazul Consulatului de la Chisinau, mai degraba este lipsa de organizare specifica neamului nostru romanesc. Consulatul Romaniei a avut la dispozitie un an intreg, iar MAEW romanesc stia ca moldovenii vor avea nevoie de viza. Era oare chiar atat de greu de angajat vreo 10 persoane, care sa verifice dosarele pentru viza si sa aplice vizele in pasapoarte?

acum lumea sta in fata consulatului si se enerveaza. Angajatii consulatului sunt si ei nervosi, pentru ca nu reusesc. Cu putin spirit organizatoric totul ar fi putut fi evitat. Polonezii au deschis 5 consulate pe teritoriul Ucrainei dupa ce au aderat, Romania putea sa ia drept exemlu Polonia. Statele membre au trecut si ele prin experienta de a avea o frontiera externa.

Am postat linkul cu stirile despre vizele romanesti pentru moldoveni pe cateva forumuri in Moldova intrucat sunt si eu din RM.

Apropo, Dan am absolvit si eu liceul Spiru Haret din Bucuresti in 1999. :))

Dan Nita spunea...

Cool - eu in `96 - Haide Spiru :)

ales121212 spunea...

Cred ca e o situatie trecatoare din care sper ca vom invata.
Nu era insa mai bine daca RM s-ar fi integrat odata cu Romania asa cum i s-a propus ?
O vina au si moldovenii ce si-au ales acei conducatori care nu stiu catre care directie sa-si duca poporul...

PAZNICUL spunea...

Poate ca au o vina si moldovenii.
Dar cred ca alegerea concetatenilor mei (nu a mea) dupa atatia ani de rusificare sovietica este explicabila. Pana la urma raportul de condamnare a comunismului a intalnit o rezistenta serioasa in Parlamentul Romaniei, asa e si cu perioada sovietica din Moldova.

Cat despre posibilitatea integrarii odata cu Romania sunt sceptic in aceasta privinta intrucat nu cred ca a existat vreo propunere in acest sens din partea Romaniei.